To share musical experiences that open hearts and minds.
A symphony of crafts: the Philharmonie team
At the Philharmonie Luxembourg, we’re all about warmth, diversity, and creating exceptional experiences. From blending musical traditions to exploring new ideas, our team share the same passion and curiosity that drive us to build something extraordinary together. Ready to be part of something inspiring? Discover more about our career opportunities here!
Our values
Here are some of the perks of working with us
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You'll be compensated fairly according to a collective convention
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Working hours are flexible and you'll have the possibility of working from home up to 1,5 days a week
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We offer a wide range of training opportunities and language courses
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Everybody gets a thirteenth salary...
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... and 31 paid vacation days, so you can fully recharge whenever you need!
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We subsidize meal vouchers from Pluxee - bon appétit!
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If you need one, we'll also subsidize your parking subscription (Place de l'Europe) or your annual cross-border public transport pass
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Job offers
Junior Artistic Planning & Project Manager (m/f/x)
CDI full-time
Role :
- Provide assistance to the Head of the Artistic Planning Division and Artistic Planning Coordinator in all fields of his/her mission covering the artistic planning, organisation and realisation of concerts and other events in the Philharmonie.
- Oversee the organisation of certain projects, through planning and implementation to correct closure.
- Provide administrative support to the Head of the Artistic Planning division.
Profile :
- Academic background or relevant qualifications in arts or music management, musicology or music performance.
- Prior experience of concert programming or production.
- Strong organisational skills, sense of responsibility and reliability, along with a positive and professional approach to work
- Strong interpersonal and communication skills, with the ability to work collaboratively as part of a team
- Passionate about music, particularly classical music, and motivated to contribute to the success of the Philharmonie
- Fluent command of at least two of the three following languages: German, French and English
The detailed description of the position can be requested from Mrs Stefanie Wurst at [email protected]
Applications specifying salary expectations should be sent until 24th of November 2024 via our website.
HR Officer (m/f/x)
CDI 100% à plein-temps
Missions :
- Participer à l'ensemble des activités RH liées aux musiciens et collaborateurs administratifs/techniques de l’établissement
- Être le premier point de contact pour les questions liées aux RH
- Gérer le processus de recrutement et d'intégration des nouveaux collègues
- Assurer le suivi du temps de travail et des absences
- Piloter la gestion des formations et optimiser le développement des compétences
- Contribuer activement aux projets de digitalisation RH
- Faire des suggestions proactives pour faire évoluer les pratiques RH
Profil :
- Formation RH et expérience en gestion RH
- Connaissances du droit du travail et de la législation sociale du Luxembourg
- Capacité d’analyse et d’organisation
- Fort esprit d’équipe et aisance relationnelle
- Bonne maîtrise de la langue française et allemande. Le luxembourgeois est un atout
- La connaissance des outils de gestion mpleo et DSK est considérée comme un plus
La description détaillée des missions et des tâches peut être demandée auprès de Mme Stefanie Wurst sous l’adresse e-mail : [email protected]
Les candidatures précisant les prétentions salariales doivent être envoyées avant le 15 novembre 2024 via notre site internet.
Project Manager (m/f/x)
CDI à plein-temps
Missions :
- Organisation, préparation et suivi des concerts et productions du Luxembourg Philharmonic et d’orchestres invités, musique de chambre, récitals, musique contemporaine, jazz, world music.
- Préparation et suivi de conférences et événements institutionnels.
- Gestion et suivi administratif des projets.
Profil :
- Vous disposez d’une formation supérieure (ou équivalent) et d’une première expérience dans le domaine du management culturel/musical, gestion de projets culturels et/ou événementiel.
- Vous engagé(e) doté(e) d’un sens aigu de l’organisation.
- Rigoureux et fiable, vous travaillez de manière structurée.
- Vous êtes flexible et disponible. Travail le weekend à prévoir.
- Vous maîtrisez deux des trois langues : français, anglais ou allemand (oral et écrit).
La description détaillée des missions et des tâches peut être demandée auprès de Mme Stefanie Wurst sous l’adresse e-mail : [email protected]
Les candidatures précisant les prétentions salariales doivent être envoyées avant le 24 novembre 2024.